دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: 50 تن از اعضای کانون استان هرمزگان با همکاری هنرمندان این استان در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه با استفاده از خاک رنگی بر ساحل جزیره هرمز نقشه باریکه غزه را در مقیاس یک در ده هزارم رسم کردند

به‌گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کودکان و هنرمندان هرمزی در ادامه دور تا دور این نقشه را به نشانه محاصره غزه از سمت خاک و آب با چوب محصور و صحنه‌هایی از وقایع اخیر غزه را بر پارچه نقاشی کرده و بعد از آن عروسک‌های خود را در کنار این نقاشی‌ها بر روی نقشه شنی قرار دادند تا تصویر کوچکی از نوار غزه را بر ساحل دریا بیافرینند.

در همین ‌حال برپایه گزارش‌های رسیده، دیگر مراکز کانون در سراسر ایران نیز در روزهای اخیر برنامه‌هایی را در حمایت از کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطینی برگزار کردند.

مرکز فرهنگی هنری کانون اسلامشهر با همکاری جمعیت هلال‌احمر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، نمایشگاه عکس و کتاب با نام «لحظه‌ای اندیشه کن» برپا کرده است که در حاشیه آن، کودکان ایرانی در قالب شعر، داستان، مقاله و عکس با کودکان غزه به گفت‌وگو می‌نشینند.

اعضای کانون هم‌چنین در همایش حمایت از زنان و کودکان مظلوم غزه که از سوی استانداری تهران با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی از جمله کانون استان تهران برگزار شده بود، حضور یافتند و انزجار خود را از کشتار رژیم اشغال‌گر قدس اعلام کردند.

گفتنی ‌است در این برنامه که در ورزشگاه شهید شیرودی تهران برگزار شد، مشاور استاندار، مدیر کل امور بانوان استانداری و دبیر همایش حمایت از زنان و کودکان مظلوم غزه به همراه تشکل‌های زنان، ستاد بسیج دانش‌آموزی زنان و تشکل زنان اقلیت مذهبی (یهودی، زرتشتی، فلسطینی و لبنانی) حضور داشتند.

جمعی از مربیان و کارشناسان کانون استان آذربایجان شرقی نیز در تجمع اعتراض‌آمیز بانوان تبریز حضور یافته و کشتار مسلمانان بی‌دفاع غزه به ویژه زنان و کودکان را محکوم و خواستار رسیدگی مجامع بین‌المللی به این فجایع شدند.

اعضای مراکز کانون استان گیلان نیز در روز یک‌شنبه به همراه مربیان خود در پارک قدس شهر رشت گرد هم آمدند و در محکومیت رفتار ددمنشانه رژیم صهیونیستی شعارهایی را سر دادند.

در همین ‌روز بیش از 300 نفر از دانش‌آموزان و اعضای فعال کانون وحدتیه استان بوشهر در حمایت از کودکان مظلوم غزه با در دست داشتن پلاکارد و دست‌نوشته‌هایی از خیابان امام حسین(ع) تا حسینیه اعظم شهر راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که تعدادی از مسؤولان محلی نیز حضور داشتند، کودکان و نوجوانان ضمن خواندن دعای فرج و سر دادن شعارهای ضد آمریکا و اسرائیل، به طور نمادین اجسادی از کودکان غزه را تشییع و نسبت به مواضع برخی از کشورهای عربی منطقه و سکوت مجامع بین‌المللی انزجار خود را اعلام کردند.

کانون استان لرستان نیز با همکاری آموزش و پرورش این استان، هم‌زمان با شرکت در آیین نماز جمعه، راه‌پیمایی را در سطح شهر انجام دادند.

در این مراسم، حجه الاسلام میرعمادی امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه، با حضور در جمع اعضای کانون طی سخنانی اظهار داشت: سکوت در برابر فاجعه غزه مانند ظلم در حق شهدای کربلاست.

کودکان و نوجوانان ایلامی نیز در حمایت از هم‌سالان خود در غزه، مقاومت‌های مردمی در برابر جنایات رژیم اشغال‌گر را در نقاشی‌های خود به تصویر کشیدند.

این کودکان در برنامه‌‌ای که با همکاری کانون استان و روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایلام برگزار شد، خشم خود را از جنایات این رژیم و کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطینی اعلام کردند.

در این برنامه هم‌چنین 50 نفر از اعضای فعال واحد هنری مراکز کانون استان، با کشیدن کاریکاتورهایی، اهداف رژیم صهیونیستی را به تمسخر گرفتند.

بنابر اعلام مسؤولان این مرکز، این آثار به زودی در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

اعضای مراکز کانون استان کردستان نیز در برنامه ویژه‌ای به نمایندگی از هزاران  کودک و نوجوان کردستانی با امضای طوماری، خشم خود را نسبت به کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع غزه ابراز داشته و با قربانیان این جنایت هم‌دردی کردند و از سازمان ملل متحد و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسِف) و همه سردمداران و مدعیان دفاع از حقوق بشر خواستند که نسبت به خاک و خون کشیده شدن کودکان مظلوم غزه بی‌تفاوت ننشینند و سکوت اختیار ننمایند.

در این برنامه عباس حسین‌پناهی مدیر کانون استان در سخنانی جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم کرد، کودکان یک نقاشی دسته جمعی کشیدند و آثار ادبی و دل نوشته‌های خود را در همدردی با کودکان غزه قرائت کردند.

کد خبر 73381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز